CUSTOMER PROTECTION AGAINST BANKING SERVICES AND CIMB NIAGA CELLPHONE ACCOUNT PAYMENT SYSTEM

CUSTOMER PROTECTION AGAINST BANKING SERVICES AND CIMB NIAGA CELLPHONE ACCOUNT PAYMENT SYSTEM

Authors

  • Ida Ayu Wayan Meryawira Sendidevi

DOI:

https://doi.org/10.12345/ius.v3i9.268

Abstract

Legal relation between parties in the cellphone account administration based on the valid Legal provision. There are no specific regulation concerning the providence of cellphone account and therefore to provide legal certainty on cellphone account its legal basic rely on existing Law and internal regulation of CIMB Niaga. Product information transparency, users safety and complain and dispute resolution effort are the things that should be fulfilled in the providence of cellphone account since they are the costumer rights which regulated in Law Number 8 of 1999 concerning customer protection.
Keywords: Cellphone account, costumer protection

Downloads

Download data is not yet available.

References

Frequently Asked Qustion (FAQ) CIMB Niaga Nomor 7.

Syarat dan Ketentuan Rekening Ponsel CIMB Niaga.

Undang-Undang Nomor 8 Tahun 1999 tentang Perlindungan Konsumen.

http://www.alfamartku.com/layanan/cimb-rekening-ponsel.html.

Indoneasia, Undang-Undang tentang Bank Indonesia UU No. 23 Tahun 1999 sebagaimana telah diubah terakhir dengan UU No. 7 Tahun 2009

Indonesia, Undang-Undang tentang Perbankan UU No. 7 Tahun 1992 sebagaimana telah diubah dengan UU No. 10 Tahun 1998, Lembaran Negara Republik Indonesia Tahun 1998 Nomor 182

Indonesia, Undang-Undang tentang Telekomunukasi UU No. 36 Tahun 1999

Indonesia, Undang-Undang tentang Otoritas Jasa Keuangan UU No. 21 Tahun 2011

Indonesia, Undang Undang tentang Transfer Dana UU No. 3 Tahun 2011, Lembaran Negara Republik Indonesia Tahun 2012 Nomor 283 DASP

Indonesia, Undang-Undang tentang Lembaga Penjamin Simpanan UU No. 24 Tahun 2004, Lembaran Negara Republik Indonesia Tahun 2004 Nomor 96

Indonesia, Undang-Undang tentang Informasi dan Transaksi Elektronik UU No. 11 Tahun 2008, Lembaran Negara Republik Indonesia Tahun 2008 Nomor 58

Indonesia, Undang-Undang tentang Perlindungan Konsumen UU No. 8 Tahun 1999, Lembaran Negara Republik Indonesia Tahun 1999 Nomor 42

Indonesia, Peraturan Pemerintah Republik Indonesia tentang Penyelenggaraan Telekomunikasi PP No. 52 Tahun 2000

Indonesia, Peraturan Bank Indonesia tentang Uang Elektronik (Electronic Money) PBI No. 11/12/PBI/2009

Indonesia, Peraturan Bank Indonesia tentang Penerapan Manajemen Resiko dalam Penggunaan Teknologi Informasi Oleh Bank Umum PBI No. 9/15/PBI/2007

Indonesia, Peraturan Bank Indonesia tentang Transparansi Informasi Produk dan Penggunaan Data Pribadi Nasabah PBI No. 7/6/PBI/2005

Indonesia, Peraturan Bank Indonesia tentang Penyelesaian Pengaduan Nasabah PBI No. 7/7/PBI/2005

Indonesia, Peraturan Bank Indonesia tentang Transfer Dana PBI No. 14/23/PBI/2012

Indonesia, Surat Edaran Bank Indonesia perihal Uang Elektronik (Electronic Money) No.11/11/DASP

Downloads

Published

2015-12-20

How to Cite

Sendidevi, I. A. W. M. (2015). CUSTOMER PROTECTION AGAINST BANKING SERVICES AND CIMB NIAGA CELLPHONE ACCOUNT PAYMENT SYSTEM. Jurnal IUS Kajian Hukum Dan Keadilan, 3(3). https://doi.org/10.12345/ius.v3i9.268
Loading...